خدمات

مشاوره و خدمات کاهش جرائم مالیاتی و قانون مالیات های مستقیم

image
خدمات - 1398/09/10

مشاوره و خدمات کاهش جرائم مالیاتی و قانون مالیات های مستقیم

شرکت خدمات حسابداری مالیاتی حسابان پرستو 36299016 -021 مشاوره و خدمات کاهش جرائم مالیاتی و قانون مالیات های مستقیم

مشاوره و خدمات کاهش جرائم مالیاتی و قانون مالیات های مستقیم

کاهش جرایم مالیاتی با کمترین هزینه

جرایم مالیاتی یکی از مهم ترین شاخه های مالیات بشمار می رود. با وضع قوانین موشکافانه و تا حدودی سختگیرانه در اداره مالیات و درمقابل، بی اطلاعی از این قوانین در بستر جامعه سبب شده که غالبا اشخاص و شرکت­ ها مشمول جرایم مالیاتی سنگین گردند. شرکت حسابداری مالیاتی حسابان پرستو بواسطه در اختیار داشتن کارشناسانی با سطح علمی بالا و با تجربه  قصد دارد در وهله اول مودیان را در خصوص مسایل مالیاتی راهنمایی، و ضمن برخورداری از معافیت ها و تخفیفات مالیاتی از بروز جرایم مالیاتی هم پیشگیری کند. اما چنانچه شما مودی محترم هم اکنون مشمول این جریمه می باشید،  جای نگرانی نیست چون متخصصین خبره حسابان پرستو به دلیل داشتن مهارت کافی، کاهش جرایم مالیاتی با کمترین هزینه را برای شما تضمین می کنند. انجام عملیات کاهش جرایم مالیاتی با کمترین هزینه از حرفه های اصلی کارشناسان مالیاتی ما می باشد. که در همین راستا هر زمان که بخواهید می توانید با برقراری تماس ضمن استفاده از مشاوره رایگان از درصدهای بالای موفقیت حسابان پرستو در ازای دریافت کمترین هزینه­ های ممکن مطلع شوید.

 

کاهش جرایم مالیاتی در کوتاه ترین زمان 

در عصر تکنولوژی و ارتباطات همانطور که مهمترین پارامتر در تمام الگوهای کاری و معیشتی امروزه بشر زمان می باشد، انجام عملیات کاهش جرایم مالیاتی در کوتاه ترین زمان نیز از اهمیت ویژه ای برخوردار است. انجام هر چه سریع تر امور برای به اتمام رساندن پروژه خیلی ارزشمند است. یقینا این مهم، متخصصین کاربلد در گرایش همان پروژه را می طلبد. فاکتور زمان در مسایل مالیاتی نیز بسیار حائز اهمیت است چون جرایم مالیاتی هم عمدتا به دلیل انجام تکالیف مالیاتی بعد از مهلت قانونی به مودیان تعلق می گیرد و تبعا بر اساس نوع تخلف صورت گرفته، انواع و نرخ های متفاوتی دارند. از این رو عملیاتی کردن کاهش جرایم مالیاتی در کوتاه ترین زمان ممکن نیز بسیار پر اهمیت قلمداد می گردد.  کارشناسان مالیاتی حسابان پرستو با اطلاعات جامع و تجربه های متعدد در زمینه کاهش جرایم مالیاتی در کوتاه ترین زمان، همه روزه آماده دادن مشاوره به شما عزیزان می باشند.

 

اصلاح حساب

وقتی پس از خرید یک جنس، فاکتور آن را دریافت می کنید و سپس آن را در بخش هزینه ها وارد و در اطلاعات مالی ثبت می نمایید. اما همیشه به همین سادگی نخواهد بود، زمانی که برخی از درآمدها یا هزینه های دوره حال به دلیل نبودن مدارک قابل استناد یا عدم ثبت به هنگام و یا به هر دلیل دیگری، وارد اطلاعات مالی نمی شوند و ملزم به اصلاح حساب می شود. آنگاه حسابداران ابتدا آنها را شناسایی می کنند و سپس از طریق ثبتهای مناسب در دفتر روزنامه و انتقال به دفتر کل، اصلاح حساب را انجام می دهند .جمع کارشناسان متخصص و با تجربه حسابان پرستو مفتخر است در تمام ایام هفته آماده دادن مشاوره در کلیه امور مربوط به چگونگی اصلاح حساب در کوتاه ترین زمان به شما می باشد.

همچنین می توانید با مراجعه به دفاتر حسابان پرستو و صحبت با کارشناسان از بهترین اصلاح حساب با کمترین هزینه را برای خود و شرکتتان رقم بزنید .

تماس با ما:

021-36299016

021-36294375

021-36278068

تلگرام و واتس اپ: 4526950-0910    7547272-0936

آیدی تلگرام: mhpress@

اینستاگرام: hesabdari.hesaban@

 

انواع جرايم مالياتی

 ماده ۵١ ق.م.م: تخلف از مقررات فصل تمبر به مبلغ ٢ برابر حق تمبر

 ماده ١۶٩ ق.م.م: عدم صدور صورتحساب و درج شماره اقتصادی و استفاده سوء آن برای خود و دیگران با مسؤلیت تضامنی و ٢٪‏ و عدم آرائه فهرست معاملات ١٪

 ماده ١٩٠ ق.م.م: پرداخت مالیات پس از سررسید معادل ٢/۵٪‏ به ازای هر ماه

 ماده ١٩٢ ق.م.م: جریمه عدم تسلیم اظهارنامه اشخاص حقوقی و صاحبان مشاغل ٣٠٪‏ مالیات متعلق و سایر مؤدیان (مانند ماده ٧٨،٨٠،٢۶،٨٨،١٢۶، ١١۶) طبق حکم صدر ماده مذکور برابر ١٠ ٪‏ مالیات متعلق می‌باشد.

 ماده ١٩٣ ق.م.م: عدم تسلیم تر  دوره معافیت ، عدم استفاده از معافیت در سال مربوطه

 ماده ١٩۴ ق.م.م: اختلاف بیش از١۵٪‏ درآمد ابرازی با قطعی در اجرای ماده ١۵٨ ، لغو بخشودگی تا ٣ سال و دریافت جرایم

 ماده ١٩۵ ق.م.م: عدم تسلیم اظهارنامه موضوع ماده ١١۴ مدیران قبل از انحلال معادل٢٪‏ سرمایه پرداختی و جریمه تسلیم اظهارنامه خلاف واقع ١٪‏ سرمایه

 ماده ١٩۶ ق.م.م: جریمه مدیران تصفیه در صورت تقسیم دارایی شخص حقوقی قبل از تصفیه أمور مالیاتی و سپرده تامین معادل ٢٠٪‏ مالیات متعلقه

 ماده ١٩٧ ق.م.م: عدم تسلیم لیست حقوق٢٪‏ و عدم تسلیم قرارداد پیمانکاری ١٪

ماده ١٩٩ ق.م.م: عدم کسر وایصال مالیاتهای تکلیفی معادل ١٠٪‏ و ماهیانه ٢/۵٪

‏ماده ٢٠٠ ق.م.م: جریمه عدم انجام تکالیف دفاتر اسنادرسمی معادل ٢٠٪‏ و در صورت تکرار حبس تعزیری درجه شش

 ماده ٢٠١ ق.م.م: اظهارات کذب به قصد فرار از پرداخت مالیات برای ٣ سال متوالی به حبس از٣ ماه تا ٢ سال ومحرومیت از کلیه معافیت ها و بخشودگی ها

 ماده ٢١١ ق.م.م: عدم پرداخت یا تقسیط بدهی پس از ابلاغ برگ اجرایی معادل ١٠٪‏ جمع بدهی مالیاتی و جرایم متعلق به آن

 

 جرایم مالیاتی - دیرکرد مالیات 

 اگر مودی اظهارنامه مالیاتی عملکرد خود را در موعد مقرر تسلیم نموده باشد جریمه دیرکرد از تاریخ ابلاغ برگ تشخیص ( اصلی یا متمم ) تا زمان پرداخت محاسبه و مطالبه خواهد شد .

 در صورتی که اظهارنامه مالیاتی تسلیم ننموده یا در موعد مقرر قانونی تسلیم ننماید : جریمه دیرکرد از تاریخ انقضای مهلت تسلیم اظهارنامه قابل محاسبه و مطالبه میباشد

 به موجب ماده  ۱۹۰ ق.م.م جریمه تاخیر معادل ۲/۵% به ازای هر ماه خواهد بود

 در خصوص مدت ماه های قابل محاسبه جریمه دیرکرد نیز در تبصره دو ماده ۱۹۰ آمده است : اگر  فاصله بین اعتراض نسبت به برگ تشخیص تا تاریخ قطعی شدن بیش از یکسال شود جریمه فقط تا مدت زمان یکسال قابل مطالبه خواهد بود

همانگونه که در اکثر دعاوی کیفری و حقوقی لایحه ای از سمت صاحبان دعوا به دادگاه ارائه می شود در دعاوی مالیاتی نیز مودی باید لایحه ای برای دفاع از خود تحویل مقامات قضایی دهد .

 

تنظیم لایحه می تواند مزایایی به همراه داشته باشد

 اعضای هیأت حل اختلاف در صورت عدم حضور به موقع مودی می توانند با مطالعه لایحه رأی مقتضی را صادر نمایند و همچنین اگر در همان روز رأی گیری انجام نشود وجود لایحه باعث عدم فراموشی بحث مورد نظر و دوباره یادآوری آن برای بهتر و دقیق تر رأی دادن می گردد.برای اینکه لایحه دفاعیه اثربخشی لازم را داشته و مثمر ثمر باشد

 

تاییدیه اظهارنامه مالیاتی

این امکان وجود دارد که اظهارنامه عملکرد مورد قبول حسابرسان اداره مالیات قرار نگیرد و مالیات تشخیصی آنها از مالیات اعلامی شما در شرکت بیشتر باشد.

 

اگر اظهارنامه قبول نشد چه کنیم؟

در اینجا کارشناسان و حسابرسان موسسه حساب جم به برگه تشخیصی اعتراض خواهند کرد که تا یک ماه از تاریخ ابلاغ برگه تشخیص در حوزه مالیاتی مربوطه قابل طرح بوده و در صورت موافقت مقامات مالیاتی به اعتراض مودی  بر حسب توافق، مالیات تعدیل می گردد. در غیر این صورت  و با مخالفت حوزه مالیاتی پرونده به هیئت بدوی حل اختلاف مالیاتی ارجاع داده می شود.

اقدامات در هیئت بدوی

در هیئت بدوی کارشناسان و متخصصان موسسه حساب جم با ارائه لوایح و دفاعیه مالیاتی  (اسناد و مدارک مثبته) نسبت به کاهش مالیات اقدام مجدد خواهند کرد.

 

تاثیرات مثبت ارائه لوایح و دفاعیه مالیاتی:

 - گاهی اوقات به دلایلی حضور مودی در زمان مقرر برای حضور در هیأت حل اختلاف میسر نمی باشد ولی می تواند لایحه دفاعیه خود را در دبیرخانه ثبت و به هیأت ارائه نماید؛ اعضای هیأت نیز با مطالعه لایحه مزبور نسبت به صدور رأی اقدام می نمایند.

- اکثر اوقات بعد از اینکه مودی دفاعیات خود را شفاهاً به هیأت حل اختلاف ارائه می نماید و جلسه را ترک می کند، اعضای هیأت مجدد لایحه دفاعیات مالیاتی را مرور و نسبت به آن رأی خود را صادر می نمایند.

- با توجه به اینکه در یک روز کاری، تعداد پرونده های رسیدگی شده توسط هیأت حل اختلاف زیاد می باشد و ممکن است هیأت مزبور در همان روز به پرونده رأی ندهد، به همین خاطر با مطالعه مجدد لایحه و یادآوری موضوع، رأی مورد نظر را صادر می نماید.

برای کمتر شدن میزان خطا در لوایح باید به نکاتی توجه کرد که در سایت ما موجود می باشد.

 

اهداف دفاع مالیاتی

 رعایت نکات زیر را توصیه می کنیم :

 اقدام اول اخذ رونوشت گزارش رسیدگی برگ تشخیص صادره از سوی حوزه مالیاتی شما می باشد.

 گزارش رسیدگی، اوراقی را گویند که گروه محترم رسیدگی نحوه محاسبه دقیق مالیات موضوع مورد بحث را در آن مرقوم نموده است.

بعد از آنکه گزارش رسیدگی را به دقت مطالعه فرمودید، باید اظهارنامه های ارسالی خود را در صورت ارسال مطالعه کرده تا ببینید اظهار شما به چه نحوی بوده است.

در صورتی که اسناد و مدارکی نشان دهنده دفاع شما در برابر سازمان امور مالیاتی وجود دارد، آنها را تهیه کرده و به بررسی نمایید.

در اکثر مواقع، لوایح طولانی که در چندین برگه مرقوم شده است، توسط هیأت حل اختلاف مطالعه نمی شود؛ پس پیشنهاد می شود در کوتاه ترین و تاثیرگذارترین حالت، مطالب خود را عنوان و تحریر نمایید.

به یکی از مستندات زیر جهت اعتباردهی و دفاع بهتر اشاره کرده و آن را ضمیمه لایحه خود نمایید.

بخشنامه

آئین نامه

دستورالعمل

تصویب نامه

رأی شورای عالی مالیاتی

رأی دیوان عدالت اداری

و در انتها پرهیز از محاوره نوشتن و سعی در حقوقی نوشتن.

 

خلاصه ای از مواد مرتبط در قانون مالیاتهای مستقیم

بر اساس ماده ۲۳۷ قانون مالیات های مستقیم برگ تشخیص مالیات باید براساس ماخذ صحیح و متکی به دلایل و اطلاعات کافی و به نحوی تنظیم گردد که کلیه فعالیتهای مربوط و درآمدهای حاصل از آن به طور صریح در آن قید و برای مؤدی روشن باشد.

بر طبق این ماده امضاءکنندگان برگ تشخیص مالیات ( ماموران امور مالیاتی ) مکلفند در صورت استعلام مؤدی از نحوه تشخیص مالیات ، جزئیات گزارشی را که مبنای صدور برگ تشخیص قرار گرفته است به مؤدی اعلام نمایند و هرگونه توضیحی را که مؤدی در این خصوص بخواهد به او بدهند.

براساس ماده ۲۳۸ در مواردی که برگ تشخیص مالیات صادر و به مؤدی ابلاغ می شود ، چنانچه مؤدی نسبت به آن معترض باشد . می تواند ظرف سی ) ۳۰ روز از تاریخ ابلاغ به اداره امور مالیاتی ) مراجعه و با ارائه دلایل و اسناد و مدارک ، کتبا تقاضای رسیدگی مجدد نماید. اگر مسئول مربوطه در اداره امور مالیاتی دلایل و اسناد و مدارک ابرازی مؤدی را برای رد برگ تشخیص یا تعدیل درآمد ، مؤثر تشخیص ندهد باید مراتب را مستدلا در ظهر برگ تشخیص منعکس و پرونده مالیاتی را برای رسیدگی به هیات حل اختلاف ارجاع نماید.

بر اساس ماده ۲۳۹ در صورتی که مؤدی ظرف سی روز از تاریخ ابلاغ برگ تشخیص مالیات ، قبولی خود را نسبت به آن کتبا اعلام کند یا مالیات مورد مطالبه را به ماخذ برگ تشخیص پرداخت و یا ترتیب پرداخت آن را بدهد در این صورت پرونده امر از لحاظ میزان درآمد مشمول مالیات مختومه تلقی می گردد و در مواردی که مؤدی ظرف ۳۰ روز کتبا اعتراض ننماید، درآمد تعیین شده در برگ تشخیص مالیات قطعی است.

بر اساس ماده ۲۴۴مرجع رسیدگی به کلیه اختلاف های مالیاتی جز در مواردی که ضمن مقررات این قانون ، مرجع دیگری پیش  بینی شده هیات حل اختلاف مالیاتی است .

هر هیات حل اختلاف مالیاتی از سه نفر به شرح زیر تشکیل خواهد شد :

  1.  یک نفر نماینده سازمان امور مالیاتی کشور
  2. یک نفر قاضی اعم از شاغل یا بازنشسته
  3. یک نفر نماینده از اتاق بازرگانی و صنایع و معادن یا اتاق تعاون یا جامعه حسابداران رسمی یا مجامع حرفه ای یا تشکل های صنفی یا شورای اسلامی شهر به انتخاب مؤدی.

در صورتی که مؤدی در زمان انجام امور مالیاتی همزمان با تسلیم اعتراض به برگ تشخیص در مهلت قانونی ، انتخاب خود را اعلام ننماید سازمان امور مالیاتی با توجه به نوع فعالیت مؤدی از بین نمایندگان مزبور یکی را انتخاب خواهد کرد.

تبصره ۱ جلسات هیات های حل اختلاف مالیاتی با حضور سه نفر رسمی است و رای هیات های مزبور با اکثریت آرا قطعی و لازم الاجرا است .

براساس ماده ۲۴۶ وقت رسیدگی هیات های حل اختلاف امور مالیاتی در مورد هر پرونده ، جهت حضور مؤدی یا نماینده مؤدی جهت انجام امور مالیاتی و نیز اعزام نماینده اداره امور مالیاتی باید به آنها ابلاغ گردد . فاصله ابلاغ و روز تشکیل جلسه هیات نباید کمتر از ۱۰ روز باشد مگر به  درخواست مؤدی و موافقت واحد مربوطه  .

تبصره ۲-  عدم حضور مؤدی یا نماینده مؤدی و نیز نماینده اداره امور مالیاتی مربوط، مانع از رسیدگی هیات و صدور رای نخواهد بود.

براساس ماده  ۲۴۷ آراء هیات های حل اختلاف مالیاتی بدوی ، قطعی و لازم الاجرا است . مگر اینکه ظرف مدت ۲۰ روز از تاریخ ابلاغ رای مورد اعتراض کتبی مؤدی یا ماموران مالیاتی قرار گیرد که در این صورت پرونده جهت رسیدگی به هیات های حل اختلاف امور مالیاتی تجدید نظر احاله خواهد شد .

تبصره ۱ مؤدی مالیاتی مکلف است مقدار مالیات مورد قبول را پرداخت و نسبت به مازاد بر آن اعتراض خود را در مدت مقرر تسلیم کند.

تبصره ۲ نمایندگان عضو هیات های حل اختلاف مالیاتی نباید قبلا نسبت به موضوع مطروحه اظهارنظر داشته و رای داده باشند.

تبصره ۳  در صورتی که رای صادره هیات بدوی از سوی یکی از طرفین مورد اعتراض تجدید نظر خواهی قرار گرفته باشد در مرحله تجدید نظر فوق به ادعای همان طرف رسیدگی و رای صادر خواهد شد.

تبصره ۴ آراء قطعی هیات های حل اختلاف مالیاتی به استثنای مواردی که رای هیات حل اختلاف مالیاتی بدوی با عدم اعتراض مؤدی یا مامور مالیاتی مزبور قطعیت می یابد برابر ماده ۲۵۱ قانون مالیاتهای مستقیم قابل شکایت و رسیدگی در شورای عالی مالیاتی خواهد بود.

خلاصه ای از نکات مهم در دستورالعمل دادرسی مالیاتی :

  1. برگ مطالبه مالیاتهای تکلیفی همانند برگ تشخیص مالیات از تاریخ ابلاغ به مدت ۳۰ روز قابل اعتراض می باشد.
  2. در صورتی که برگ تشخیص مالیات یا برگ مطالبه مالیاتهای تکلیفی به دلیل عدم حضور مؤدی در نشانی قانونی یا استنکاف از دریافت آن و یا به هر دلیلی به صورت قانونی ابلاغ شده باشد ، واحد مالیاتی مربوطه مکلف است نسبت به ارسال پرونده به دبیرخانه هیات ها (حداکثر ظرف ۳۰ روز از مهلت یک هفته ، پس از گذشت تاریخ ابلاغ مزبور) اقدام نماید.
  3. فرم اعتراض باید توسط مؤدی یا وکیل یا نماینده قانونی وی تنظیم گردیده و در قبال اخذ رسید به اداره امور مالیاتی و یا دبیرخانه هیات های مربوط تسلیم شود . اداره امور مالیاتی یا دبیرخانه هیات ها مکلفند اعتراض مؤدی را دفتر مربوط ثبت و رسید ارائه نمایند.
  4. اشخاص مجاز به حضور در هیات های حل اختلاف مالیاتی عبارتند از :

 – شخص مؤدی ( در مورد اشخاص حقوقی صاحبان امضای مجاز با ارائه تصویر آخرین روزنامه رسمی)

 وکیل مؤدی با ارائه وکالت نامه رسمی

 – وراث

 – کارمند حقوق بگیر اشخاص حقوقی با همراه داشتن معرفی نامه از شخص حقوقی با تائید واحد مالیاتی مربوطه

  1. هرگاه مؤدی طی درخواست کتبی و جداگانه برابر فرم مربوطه تقاضای رسیدگی خارج از نوبت بنماید با موافقت مسئول امور هیات های حل اختلاف مالیاتی ، رسیدگی خارج از نوبت توسط هیات حل اختلاف مالیاتی صورت خواهد پذیرفت.
  2. تعویق زمان جلسه رسیدگی هیات ، بنا به درخواست کتبی مؤدی برابر فرم مربوطه و با تسلیم مدارک و دلایل موجه ، پس از بررسی مسئول دبیرخانه هیات های حل اختلاف مالیاتی فقط برای یک بار مجاز خواهد بود.
    (در موارد استثنا تمدید مهلت رسیدگی منوط به موافقت مدیرکل خواهد بود.)
  3. هرگاه به دلیل نقص در رسیدگی یا لزوم بررسی اسناد و مدارک نزد اشخاص ثالث یا کثرت اسناد و مدارک ارائه شده ، هیات حل اختلاف مالیاتی قرار کارشناسی صادر نماید ، مجری یا مجریان قرار مکلفند حداکثر ظرف مدت یک ماه نسبت به رسیدگی به پرونده مزبور و اجرای کامل موارد مورد درخواست هیات اقدام و مراتب را جهت اتخاذ تصمیم نهائی گزارش نماید.چنانچه اجرای قرار مذکور ظرف مهلت تعیین شده امکان پذیر نباشد موضوع توسط مجری قرار به دبیرخانه هیات ها منعکس و این مدت حداکثر تا ۲ ماه توسط هیات قابل تمدید می باشد.
  4. در صورت درخواست کتبی مؤدی یا وکیل یا نماینده قانونی وی ، اداره امور مالیاتی یا هیات حل اختلاف مالیاتی موظف است رونوشت جزئیات گزارش را که مبنای صدور برگ تشخیص قرار گرفته و همچنین گزارش اجرای قرار را به وی اعلام نموده و هرگونه توضیحی را که در این خصوص بخواهد به او بدهند.

یک توصیه مهم به مؤدیان مالیاتی

مؤدی بایستی حتما در متن نامه اعتراض به برگ تشخیص مالیات، نماینده خود را انتخاب کند در غیر این صورت در روز تشکیل هیات حق انتخاب نماینده نخواهد داشت و سازمان امور مالیاتی به انتخاب خود یک نفر را بعنوان نماینده وی جهت انجام امور مالیتی انتخاب خواهد کرد.

منظور از نماینده در ماده ۲۴۴ قانون مالیاتهای مستقیم ، شخص حقیقی و یا یک فرد مشخص نمی باشد بلکه منظور نماینده مجامع حرفه ای یا تشکل های صنفی یا اتاق بازرگانی یا جامعه حسابداران رسمی و . . . می باشد .

تماس با ما:

021-36299016

021-36294375

021-36278068

تلگرام و واتس اپ: 4526950-0910    7547272-0936

آیدی تلگرام: mhpress@

اینستاگرام: hesabdari.hesaban@

hidden

©1398 - ساخته شده با ♡ و مقدار زیادی ☕ | طراحی و توسعه توسط پارس فرتاک