خدمات

مشاوره و خدمات بیمه تامین اجتماعی و حسابرسی بیمه تامین اجتماعی

image
خدمات - 1398/12/19

مشاوره و خدمات بیمه تامین اجتماعی و حسابرسی بیمه تامین اجتماعی

شرکت خدمات حسابداری مالیاتی حسابان پرستو 36299016 -021 مشاوره و خدمات بیمه تامین اجتماعی و حسابرسی بیمه تامین اجتماعی

مشاوره و خدمات بیمه تامین اجتماعی و حسابرسی بیمه تامین اجتماعی

خدمات بیمه ای در شرکت های گوناگون بسته به نوع فعالیت و قراردادهایشان متفاوت است که می توان به خدمات بیمه پرسنل و خدمات بیمه پیمانکاری تقسیم کرد

خدمات بیمه پرسنل

که در ابتدا تشکیل پرونده بیمه و دریافت کد کارگاهی می باشد و تهیه لیست حقوق پرسنل و ارسال لیست بیمه جز خدمات بیمه ای است.

خدمات بیمه پیمانکاری

عمده خدمات بیمه ای مربوط به بیمه پیمانکاری می باشدکه شامل موارد زیر می باشد:

  1. تشکیل پرونده بیمه
  2. دریافت کد رهگیری
  3. دریافت ردیف پیمان مربوط به هر قرارداد
  4. ارسال لیست بیمه هر پیمان
  5. شرکت در هیئت های بدوی و تجدید نظر
  6. کاهش مبلغ حق بیمه
  7. گرفتن مفاصا حساب بیمه

شرکت حسابداری مالیاتی حسابان پرستو خدمات بیمه پیمانکاری و بیمه پرسنل را در قالب قراداد پشتیبانی و پروژه ای انجام می دهد. که قرارداد پشتیبانی کلیه مواردی که در بالا ذکر شده است را در بر می گیرد و در قرارداد پروژه ای برخی از خدمات بیمه را شامل می شود و امور اداری مربوط به بیمه پیمانکاری را شامل نمی شود. به همین منظور بسیاری از شرکت ها قرارداد پشتیبانی را انتخاب می کنند.

شرکت حسابداری مالیاتی حسابان پرستو مفتخر است با تکیه بر تجربه و دانش فنی و کادر جوان و خلاق خدمات حسابداری و مدیریت مالی به کارفرمایان و مشتریان بر پایه صداقت و تعهد کاری ارائه می دهد. این مهم محقق نمی گردد مگر با تعامل و اعتماد متقابل میان همکاران و مشتریان که سرلوحه خدمات شرکت حسابان پرستو می باشد.

 

وکالت بیمه

هر گاه در صورت بروز اختلاف با کارگر یا کارفرما و یا اختلاف با بیمه‌ به دنبال راه حل آن بودید می‌توانید وکالت امور کاری تامین اجتماعی خود را برای حل این اختلافات به شرکت حسابداری مالیاتی حسابان پرستو بسپارید.

 

شرکت حسابان پرستو  چگونه به حل اختلافات می‌پردازند؟

این شرکت با راهنمایی بیمه‌گذاران خود برای چگونگی تنظیم متن لایحه دفاعیه نحوه شرکت در جلسات حل اختلاف به آنان می آموزدند که چگونه بتوانند حق وحقوق خود را پس بگیرند. شاید برخی گمان کنند که خودشان می‌توانند با تحریر لایحه‌ای از خود دفاع کنند اما این طرز تفکر کاملا اشتباه بوده و بسیارند کسانی که با وجود دارا بودن حق ولی به دلیل تنظیم با لایحه نادرست و عدم آگاهی در زمینه چگونگی شرکت در جلسات حل اختلاف با شکست مواجهه شده‌اند.

مشورت و راهنمایی با مشاوره حقوقی اداره کار و یا  وکیل متخصص اداره کار در چنین مواقعی امری مهم و ضروری تلقی می‌شود؛ زیرا جدیدترن مصوبات قوانین و مقررات بیمه توسط شورای عالی بیمه  در سایت تامین اجتماعی یا اداره کار منتشرمی‌شود و نحوه طراحی سایت ها نیز به گونه‌ای می‌باشند که دسترسی به این قوانین راحت نیست؛ پس اکثر افراد از آن بی اطلاع‌اند.

مشاوره بیمه تامین اجتماعی

ارائه مشاوره حقوقی اداره کار به شما کمک می‌کند که از حوزه اختیارات و فعالیت‌های که بیمه ارائه می‌دهد اطلاعات دقیقی کسب کنید تا بدانید که در هنگام بیمه کارگری ، پیمانکاری و . . . چه نکاتی را باید رعایت کنید و چه روشهای برای سهولت کارتان وجود دارد. تمامی اشخاص چه کارگر و چه کارفرما برای این‌که بتوانند بر طبق قانون کار از حقوق مطلع شوند و یا در هنگام بروز اختلاف بین آن‌ها راه حل آن را بیاموزند باید از خدمات مشاوره‌ای استفاده کنند.

در این مشاوره بیمه شما می‌توانید در زمینه‌های قوانین کار، قوانین تامین اجتماعی، تنظیم دادخواست مطابق قوانین و ضوابط کار و تامین اجتماعی و چگونگی طرح دعوی در دیوان عدالت اداری راهنمایی بگیرید. مشاوره قانون کار برای کارفرمایان در زمینه‌ها مختلفی مانند: بیمه کارگران، مالیات و قراردادها، تامین اجتماعی، قوانین و مقررات کار راهکارهای بسیار مفیدی ارائه می‌دهند.

شرکت حسابداری مالیاتی حسابان پرستو چه خدماتی را ارائه می‌دهند؟

مشاوره در زمینه بیمه و قوانین کار در جلوگیری بروز اختلاف بین کارگر و کار فرما یا حل اختلاف آن‌ها به شکل تلفنی و حضوری صورت می‌گیرد در هر دو صورت مشاوران به ارائه خدمات زیر می‌پردازند:

  1. مشاوره مربوط به قوانین و بخشنامه‌های سازمان تامین اجتماعی و چگونگی نحوه تنظیم قراردادها و بازرسی از دفاتر
  2. مشاوره برای تنظیم قرارداهای پرسنلی و تنظیم آیین‌نامه‌های حقوق و دستمزد
  3. ارائه راهکار برای نظارت واحد حسابرسی و اداری و تنظیم قوانینی در این زمینه
  4. پیگیری دعوی بیمه ‌ای با با سازمان تامین اجتماعی و نحوه شرکت در جلسات وتنظیم لوایح قانونی
  5. مشاوره در زمینه چگونگی نظارت و تنظیم لیست‌های بیمه مربوط به پرسنل
  6. پیگیری اختلاف بین کارفرما و کارگران و چگونگی تنظیم دفاعیه و شرکت در جلسات

 

قانون تامین اجتماعی برای تنظیم لیست بیمه

شرکت حسابان پرستو با 15 سال سابقه فعالیت در زمینه تنظیم لیست بیمه تامین اجتماعی در ورامین و استان تهران آماده ارائه خدمت به صاحبان مشاغل و مدیران می باشد.

 

بر اساس قانون تامین اجتماعی همه کارفرمایان که کارمند یا کارگر مشمول قانون تامین‌اجتماعی در استخدام یا اختیار دارند، صرفنظر از ترتیب استخدام ، نوع قرارداد کاریشان و نحوه پرداخت مزد یا حقوق موظف اند صورت مزد، فوق‌العاده ی شغل و مزایای نقدی کارکنان را تا آخرین روز ماه بعد ( این مهلت درخصوص کارگاه‌های مشمول قانون تامین اجتماعی معافیت از پرداخت حق‌ بیمه ی سهم کارفرما تا روز آخر ٢ ماه بعد است) به شعب سازمان ارسال نمایند.

 


براساس آیین‌نامه اجرایی قانون تامین اجتماعی ، نام و نام‌خانوادگی کارفرمایان (درصورتی که کارگاه به صورت حقوقی اداره می ‌شود، نام، مدیرعامل و مشخصات شرکت)، نشانی دقیق کارگاه، نام ماه و تعیین روزهای کارکرد و حقوقی که برای آن مدت تهیه شده است ، نام و نام خانوادگی بیمه ‌شده به طور کامل، منطبق با شناسنامه، شماره بیمه و...، مبلغ حق‌ بیمه، سهم بیمه ‌شده ، سهم کارفرما و مجموع آن و در صورتی‌که کارگر شاغل در کارگاه به واسطه ی بیماری یا حادثه در استراحت پزشکی باشد، کارفرما باید نام کارگر در لیست شاغلین کارگاه درج کند، ولی با توجه به استعلاجی وی کارکرد را صفر لحاظ نماید( یعنی دوران استراحت بدون درج تاریخ ترک کار صفر رد می شود(مطابق با گواهی پزشک). این قانون تامین اجتماعی برای استفاده کارگر از خدمات سازمان و احتساب کردن سوابق وی و همچنین اطلاع شعبه های سازمان نسبت به عدم اشتغال بیمه ‌شده در محل کارگاه مؤثر است.

براین اساس، درخصوص کارگاه‌های جدید که تا کنون نسبت به تشکیل پرونده مطالباتی و تنظیم لیست بیمه در شعبه تأمین‌اجتماعی محدوده فعالیت خود اقدام نکرده اند، نظر به اینکه تنظیم لیست بیمه (صورت مزد یا حقوق) بیمه‌شدگان مستلزم شناسایی کامل کارگاه ،کارگران شاغل در کارگاه و تعیین شماره ی مخصوص کارگاه و بیمه ‌شدگان است. کارفرمایان کارگاه ‌هایی که مشمول قانون تامین ‌اجتماعی قرار می‌گیرند ، باید حداکثر در مدت ١٥ روز پس از تاریخ شمول به سازمان مراجعه و مشخصات کارگاه و همچنین کارگران خود را با توجه به فرم‌هایی که در اختیار آنان قرار می‌گیرد، تکمیل و به واحدهای مربوطه در شعبه ی تأمین ‌اجتماعی جهت تنظیم لیست بیمه تسلیم کنند.

براساس این قانون تامین اجتماعی ، کارفرمایان کلیه کارگاه‌های مشمول این قانون (اعم از حقیقی یا حقوقی) به جز کارفرمایان مشمول قانون معافیت از حق ‌بیمه تا میزان ٥ نفر کارگر و کارفرمایان در کارگاه ‌های فصلی درصورتی که تمایل به تنظیم لیست بیمه بصورت دوره‌ای داشته ‌باشند، می‌توانند با مراجعه به شعبات مربوطه و تنظیم و امضاء تعهدنامه (در دو نسخه) اقدام کرده و به جای ارسال صورت های دستمزد یا حقوق و مزایا به روش ماهانه در ابتدای هر سال لیست دوره ‌ای ارسال و تغییرات مربوط در طول دوره را ( مابقی ماه‌ های سال) طی لیست تغییرات ارسال کنند، ضمناً در صورتی‌‌که کارفرمای کارگاه دارای شخصیت حقیقی تغییر یابد مراتب را کتباً به شعبه اعلام کند. از تاریخ اعلام ، تنظیم لیست بیمه دوره ‌ای منتفی خواهد شد و ادامه آن منوط به تعهد نامه کارفرمای جدید خواهد بود. همچنین تغییراتی که در کارگاه ‌ها از نظر افزایش یا کاهش تعداد کارگران ، یا میزان حقوق و مزایای آنها ایجاد می‌شود، باید درصورت مزد و حقوق لحاظ شود.

بر اساس این قانون تامین اجتماعی، کارفرمایانی که تنظیم لیست بیمه را بصورت دوره ای ارسال می‌کنند درصورت وجود تغییرات در تعداد بیمه ‌شدگان روزهای کارکرد، میزان حقوق و مزایا و مشاغل آنان موظف هستند لیست تغییرات مربوط به هر ماه (حداکثر تا آخرین روز ماه بعد) به شعب مربوطه تسلیم کنند، در غیر این صورت لیست تغییراتی که اعلام شده توسط کارفرما (خارج از مهلت مقرر) ملاک عمل نبوده و لیست ماه قبل ملاک عمل سازمان خواهد بود.

به گزارش سازمان تأمین‌اجتماعی، تغییرات مربوط به تنظیم لیست بیمه حق ‌بیمه زمانی مورد توجه تأمین ‌اجتماعی قرار خواهد گرفت که کارفرما این تغییرات را ظرف مهلت مقرر قانونی به این سازمان اعلام کند.

ضمناً طبق بند ٥ ماده ٢ قانون تامین ‌اجتماعی مصوب ١٣٥٤، مزد یا حقوق یا کارمزد در این قانون شامل هرگونه وجوه و مزایای نقدی یا غیر نقدی مستمر است که در مقابل کار به بیمه‌ شده داده می ‌شود که در این خصوص با عنایت به اینکه وجوه پرداختی در واقع ناظر به پول نقد است و مزایای غیرنقدی وجه تلقی نمی‌شود ، لذا هرگونه وجهی که به صورت مستمر یا غیرمستمر پرداخت شود به عنوان مزد و حقوق بوده و همچنین مزایای غیرنقدی که به صورت مستمر پرداخت می ‌شود، کارفرما مکلف است با تنظیم لیست بیمه و پرداخت حق‌بیمه ی متعلقه را با رعایت قانون تامین‌ اجتماعی به سازمان ارسال و پرداخت کند.

 

حسابرسی بیمه چیست؟

حسابرسی بیمه و یا به اصطلاح حسابرسی تأمین اجتماعی در زندگی کارگران و کارمندان و کسانی که به صورت اجباری بیمه می شوند، از اهمیت بسیاری زیادی برخوردار است به دلیل اینکه پرداخت حق بیمه به منظور برخورداری و بهره مندی از خدمات تأمین اجتماعی بوده و جهت معاش و سلامت بیمه شدگان و خانواده های آنها می باشد . بازرسی بیمه ای در سازمان تأمین اجتماعی و به منظور شناسایی و تأمین حقوق بیمه ای کارگران و کارمندان انجام می شود. حسابرسی بیمه تأمین اجتماعی با دو هدف اصلی انجام میشود:

1. اطمینان از رعایت حقوق بیمهای کارکنان کارگاهها توسط کارفرمایان: این موضوع با رسیدگی به اسناد و مدارک مربوط به حقوق از جمله لیست بیمه تأمین اجتماعی و گاهی اوقات لیست مالیات حقوق کارکنان کنترل می گردد.

2. اطمینان از اجرای قانون تأمین اجتماعی بابت قراردادها و حق الزحمهها: بر اساس قانون تأمین اجتماعی، کارفرما یا نماینده وی باید اسناد و مدارک درخواستی را در اختیار رسیدگی کنندگان قرار دهند. رسیدگی کننده هم با تطابق اطلاعات ارائه شده با قوانین و مقررات تأمین اجتماعی، درستی یا نادرستی موارد را بررسی میکند. حق الزحمه پرداختی به افرادی غیر از بیمه شدگان شرکت (پرسنل) مشمول بیمه تأمین اجتماعی است و کارگاه ها باید در زمان پرداخت، این موضوع را در نظر بگیرند. رسیدگی کنندگان برای بررسی درستی یا نادرستی این موارد، قراردادها، پرداختهای کارمزد، فاکتورهای کارمزدی و صورتحسابهای دارای کارمزد را بررسی میکنند.

در ماده ۴۷ قانون تأمین اجتماعی موضوع رسیدگی بیمهای مطرح شده است. متن کامل ماده ۴۷ قانون تأمین اجتماعی را در ادامه مشاهده میکنید:

کارفرمایان مکلفند صورت مزد و حقوق و مزایاى بیمه شـدگان، همچنـین دفاتر و مدارک لازم را در زمان مراجعـه بـازرس سـازمان، در اختیار او بگذارنـد. بازرسان سازمان مى توانند از تمام یا قسمتى از دفاتر و مدارک مذکور، رونوشـت یـا عکس تهیه و براى کسب اطلاعات لازم به هر یک از رؤسا و کارمنـدان و کـارگران کارگاه و مراجع ذیربط مراجعه نمایند. بازرسان سازمان حـق دارنـد کارگـاه هـاى مشمول قانون را مورد بازرسى قرار دهند و داراى همان اختیارات و مسؤولیت هـاى مذکور در مواد ۵۲ و ۵۳ قانون کار خواهند بود. نتیجه بازرسى حداکثر ظرف دو ماه از طرف سازمان به کارفرما اعلام خواهد شد.

انواع بازرسی بیمه

1. بازرسی کارگاه ها: این بازرسی به دلیل شناسایی نیروهای مولد و کارگران می باشد .

2. بازرسی دفاتر قانونی: این بازرسی نوعی حسابرسی بیمه ای از دفاتر قانونی می باشد.

بازرسی بیمه ای در اصل، حسابرسی هزینه ای بوده، در صورتی که در ممیزی مالیات، بازرسی در بخش درآمدهای یک شرکت یا بنگاه اقتصادی صورت می پذیرد. در واقع حسابرسی مالیاتی، حسابرسی درآمدی است و در نهایت هزینه ها از درآمدهای بنگاه اقتصادی کسر می گردد.

در حسابرسی بیمه ای با بازرسی دفاتر قانونی، هزینه های مربوط به کار در نظر گرفته شده و سایر درآمدها و هزینه های مؤسسه در نظر گرفته نمی شوند.

حسابرسی بیمه ای یا حسابرسی قانونی، مدارک یک سال شرکت را بررسی کرده و هرگونه بدهی باقی مانده از عدم پرداخت بیمه را محاسبه و منظور می کند و بدهی کارفرما در زمینه بیمه تعیین شده و بعد از آن به مدت یک ماه به کارفرما فرصت داده می شود تا بدهی مربوطه را پرداخت نماید. چنانچه کارفرما از پرداخت بدهی بیمه ای خود خودداری کند و یا در پرداخت آن تأخیر کند، بابت هر ماه تأخیر در پرداخت بدهی بیمه خود، به میزان 2% جریمه خواهد شد.

موارد شامل حسابرسی بیمه ای

1. تمامی مبالغی که به منظور حقوق و دستمزد و مزایای قانونی به کارگران و کارمندات تعلق می گیرد .

2. مبالغی که به پیمانکاران پرداخت می شوند به اضافه مفاصا حسابی که از تأمین اجتماعی گرفته نشده  است.

3. هر گونه مبلغی که به افراد حقیقی و حقوقی به عنوان حق الزحمه پرداخت شود .

شایان ذکر است، مواردی وجود دارد که جزء استثنائات بوده و حق بیمه به آنها تعلق نمی گیرد.

از مشکلاتی که در این زمینه وجود دارد، این است که بسیاری از کارفرمایان دفاتر قانونی نداشته و اینطور فکر می کنند که نبود این دفاتر به نفع آنان است و در زمان حسابرسی بیمه ای، مبالغ کمتری را به عنوان حق بیمه خواهند پرداخت. در حقیقت، این تصور کاملاً اشتباه است و حق بیمه پرداختی آنان با استفاده از اطلاعات مالیاتی که از طریق استعلام از سازمان امور مالیاتی بدست می آید، محاسبه و اخذ می گردد. چه بسا با وجود دفاتر قانونی حق بیمه پرداختی آنان کمتر از زمانی خواهد بود که دفاتر قانونی ندارند.

شرکت ها و مؤسسات بزرگ برای انجام امور خود نیاز به حسابرسان خبره دارند و با سپردن امور خود به حسابرسان مجرب و پیش حسابرسی آنان، باعث می شوند میزان دقیق مبالغ بیمه مشخص شده و حق بیمه بیشتری از موارد قانونی نپردازند و همچنین از به وجود آمدن جرائم مالیاتی جلوگیری کنند و مبالغ حق بیمه را تا حد بسیار زیادی کاهش دهند.

در حسابرسی بیمهای مدارک و اسناد چند سال مورد رسیدگی قرار میگیرد؟

در سالهای گذشته دفاتر ۱۰ سال ماقبل کارگاهها مورد رسیدگی قرار میگرفت و همین موضوع باعث ایجاد دردسرهای زیادی برای کارفرمایان و کارگاهها میشد تا اینکه این مدت به آخرین دوره مالی یعنی یک سال محدود شد.

شرکت حسابداری مالیاتی حسابان پرستو با بهره مندی از دانش افرادی حرفه ای و کارشناسانی مجرب در این زمینه می تواند برای شما پیش حسابرسی بیمه انجام داده و شما را از پرداختن حق بیمه ای بیش از اندازه ی تعیین شده در قانون نجات دهد و از به وجود آمدن جرائم مالیاتی جلوگیری کند. برای اطلاعات بیشتر و مشاوره در زمینه حسابرسی بیمه، مسائل و موارد بیمه ای، بیمه کارگری، حق بیمه، اطلاعات راجع به تأمین اجتماعی و مسائل قانون کار و استخدام و یا مشاوره مالی و مالیاتی رایگان کافیست باما در تماس باشید و از خدمات این شرکت بهره ببرید.

 

تماس با ما:

021-36299016

021-36294375

021-36278068

تلگرام و واتس اپ: 4526950-0910    7547272-0936

آیدی تلگرام: mhpress@

اینستاگرام: hesabdari.hesaban@

hidden

©1398 - ساخته شده با ♡ و مقدار زیادی ☕ | طراحی و توسعه توسط پارس فرتاک