خدمات

مشاوره و خدمات مربوط به صورتجلسه تغیرات و تاسیس شرکت

image
خدمات - 1398/12/19

مشاوره و خدمات مربوط به صورتجلسه تغیرات و تاسیس شرکت

شرکت خدمات حسابداری مالیاتی حسابان پرستو 36299016 -021 مشاوره و خدمات مربوط به صورتجلسه تغیرات و تاسیس شرکت

مشاوره و خدمات مربوط به صورتجلسه تغیرات و تاسیس شرکت

ثبت شرکت در ورامین

ثبت شرکت، ثبت موسسه، ثبت برند، ثبت تغییرات در ورامین توسط تیم فوق تخصصی موسسه ثبتی حقوقی حسابان پرستو با مشاوره رایگان امور ثبتی شرکتها وموسسات و تغییرات آنها.

تلفن های تماس جهت مشاوره ثبت شرکت،ثبت موسسه و ثبت برند در ورامین :

021-36299016

021-36294375

021-36278068

تلگرام و واتس اپ: 4526950-0910    7547272-0936

 

  1. ثبت شرکت و ثبت برند به عنوان یک فرآیند و عمل قانونی می تواند زمینه های لازم برای شکوفایی و بهره گیری توانمندی ها، دانش و مهارت های افراد را فراهم نموده و همچنین بستر مناسبی برای ادامه ی فعالیت و ماندگاری در عرصه ی رقابت و تجارت را به وجود آورد؛ در واقع هر کسی که بخواهد در بازار کار به عنوان یک شخص حقوقی فعالیت مستمر و دائم داشته باشد، متوجه ضرورت پیروی از قوانین تعیین شده در حوزه ی ثبت شرکت و ثبت برند خواهد شد؛ چرا که ثبت قانونی هر کسب و کاری یکی از بدیهی ترین روش های رسمیت بخشیدن به آن می باشد، ثبت برند و ثبت شرکت تاثیر زیادی بر بهبود نظر و ذهنیات مخاطبان و مشتریان در خصوص آن بیزینس خواهد داشت.
  2. به طور کلی تمامی فعالیت های اقتصادی باید بر اساس مفاد قانون کار و تجارت، تعریف شده و صورت بپذیرند و در این صورت است که به کارگیری سرمایه، تجربه و تخصص می تواند در راستای موفقیت آمیز بودن یک شغل موثر واقع شود. ثبت شرکت می تواند بر اساس هدف و زمینه ی کاری شخص یا اشخاص حقیقی در قالب های مختلفی نظیر سهامی خاص و عام، شرکت های با مسئولیت محدود، تعاونی، تضامنی، نسبی، مختلط سهامی و غیر سهامی و . انجام شود که هر یک از ضوابط مختلف و مشخصی برای رسمی شدن پیروی می نمایند. بدیهی است که برای انجام این کار نیاز به فراهم آوردن مدارک مشخصی نیز خواهد بود.

 

مدارک مورد نیاز برای ثبت شرکت در ورامین

این مدارک وابسته به موضوع فعالیت و همچنین نوع قالب ثبتی متفاوت خواهند بود. اصل و کپی شناسنامه و کارت ملی تمامی اعضا، مجوزهای لازم و . از جمله مهم ترین مدارکی هستند که برای ثبت شرکت در ورامین به آن ها نیاز خواهید داشت.

کسب اطلاعات به منظور ثبت شرکت در ورامین

مهم ترین اقدام برای انجام دادن این کار، به دست آوردن اطلاعات کافی و صحیح از منبعی معتبر است. به یاد داشته باشید که تنها در صورتی که به آگاهی کافی در این زمینه مجهز باشید، خواهید توانست در مدت زمان کمتر کلیه ی امور مربوطه را با بالاترین حد کیفیت به انجام رسانید. شرکت حسابان پرستو در ورامین یکی از منابع معتبری است که شما می توانید با خاطری آسوده نسبت به جامعیت و صحت مطالب ارائه شده، به عنوان یک راهنما در زمینه ی ثبت شرکت و از طریق شماره های موجود در این سایت، با این مجموعه تماس گرفته و ضمن صحبت با کارشناسان مجرب از مدارک، شرایط و مجوزهای لازم برای ثبت انواع شرکت مطلع گردید.

 

ثبت موسسه در ورامین

همانطور که اشاره شد، مهم ترین روش قانونی کردن کسب و کار ها این است که آن را به ثبت رسمی برسانید و این موضوع در خصوص سایر مشاغل نظیر انواع موسسات و آموزشگاه ها نیز صدق می کند. هر موسسه ی غیر تجاری، انتفاعی و غیر انتفاعی با هر موضوع فعالیت آموزشی، حسابداری و حسابرسی، ورزشی، هنری، سینمایی، موسیقی، امور خیریه، امور علمی و ادبی، فرهنگی و غیره باید مطابق با آیین نامه های تعیین شده و با طی کردن مراحل خاص و مشخص به ثبت برسد. برای ثبت موسسه در ورامین لازم است که مواردی همچون میزان سرمایه ( حداقل یک میلیون ریال )، تعداد شرکا ( حداقل دو نفر )، دریافت مجوز های لازم از ارگان های مربوطه و نیز مد نظر قرار بگیرد

هرکدام از این ارگان ها طبق آیین نامه های داخلی و منشور های سازمانی خود دارای شرایط به خصوص و متفاوتی برای اعطای مجوز های لازم در شاخه های مختلف به اشخاص حقیقی و حقوقی متقاضی ثبت موسسه می باشند. لازم به ذکر است زمانی که اشخاص حقیقی در این امر با یکدیگر شریک می شوند، هر یک به میزان سهم الشرکه ی خود در برابر هزینه ها، قروض و دیون و سود حاصل از این کسب و کار مسئول هستند. موضوع فعالیت رسمی و قانونی یک موسسه حتما در مجوز های تهیه شده برای آن ذکر خواهد شد تا پس از ثبت موسسه بتواند به عنوان یک شخص حقوقی به راحتی به فعالیت خود ادامه دهد

 

شرکت حسابان پرستو در امور ثبت شرکت و ثبت برند

شرکت حسابان پرستو می تواند به عنوان یک مشاور حرفه ای عمل نماید و به تمامی کسانی که قصد انجام مراحل قانونی و ثبتی را دارند، اطلاعات و آگاهی های لازم را ارائه نماید. این آگاهی توسط جمعی از مشاوران و کارشناسان مجرب و متبحر به متقاضیان ارائه خواهد شد. همچنین در صورتی که شما بخواهید تمامی امور مربوطه را به مجموعه ی ما بسپارید، این امر امکان پذیر است و شرکت حسابان پرستو وظیفه ی رسیدگی و پیگیری امور لازم و مرتبط با ثبت موسسه را بر عهده خواهد گرفت. برای اطلاع و هماهنگی های بیشتر، با ما تماس بگیرید.

 

شرایط لازم جهت ثبت شرکت سهامی خاص به قرار ذیل است :

  • حداقل ۳ نفر عضو اصلی در شرکت که به سن قانونی رسیده باشند. ( ۱۸ سال تمام)
  • حداقل سرمایه شرکت ۰۰۰،۰۰۰، ۱ریال باشد.
  • در بدو تاسیس حداقل ۳۵% سرمایه به صورت نقدی باید به حساب شرکت تودیع شود.
  • در صورت سرمایه غیر نقدی ( در صورت وجود ) باید به تفکیک تقویم و در اظهارنامه منعکس گردد.
  • سرمایه شرکت صرفاَ توسط موسسین تامین می شود.موسسین شرکت،نسبت به کلیه اعمال و اقداماتی که به منظور تاسیس و به ثبت رسانیدن شرکت انجام می دهند، مسوولیت تضامنی دارند.تا وقتی که شرکت به ثبت نرسیده است،صدور ورقه سهم یا گواهینامه موقت سهم ممنوع است.در صورت تخلف امضاء کنندگان آن ها،مسوول جبران خسارات اشخاص ثالث خواهند بود.
  • اعضاء هیات مدیره باید حداقل از ۲ نفر تشکیل گردد و اعضا و هیات مدیره باید حداقل دارنده یک سهم باشند و اعضا و هیات مدیره نباید دارای سوء پیشینه کیفری باشند.

 

برای تاسیس شرکت سهامی خاص، مدارک ذیل باید به مرجع ثبت شرکت ها تسلیم گردد:

  • تکمیل دو نسخه اساسنامه شرکت که باید به امضای سهامداران رسیده باشد.
  • تکمیل دو نسخه اظهارنامه شرکت سهامی خاص مشعر بر تعهد کلیه سهام و گواهینامه بانکی حاکی از تادیه قسمت نقدی آن که نباید کمتر از سی و پنج درصد کل سهام باشد.اظهارنامه مذکور باید به امضای کلیه سهامداران رسیده باشد.هر گاه تمام یا قسمتی از سرمایه به صورت غیر نقدی باشد باید تمام آن تادیه گردیده و صورت تقویم آن به تفکیک در اظهارنامه منعکس شده باشد و در صورتی که سهام ممتازه موجود باشد باید شرح امتیازات و موجبات آن در اظهارنامه منعکس شده باشد.
  • ارائه دو نسخه صورتجلسه مجمع عمومی موسسین
  • تعیین اولین مدیران و بازرسان و قبول سمت مدیریت و بازرسی و کپی شناسنامه برابر اصل شده تمامی اعضای هیات مدیره و سهامداران و بازرسین
  • کپی کارت ملی برابر اصل شده تمامی اعضای هیئت مدیره و سهامداران و بازرسین(در دفاتر اسناد رسمی) و یا وکیل رسمی شرکت
  • در صورتیکه اعضاء هیئت مدیره یا سهامداران اشخاص حقوقی باشند،ارائه کپی آخرین روزنامه رسمی شخص حقوقی و نامه معرفی نماینده (در سربرگ شرکت) و کپی شناسنامه و کپی کارت ملی برابر اصل شده نماینده شخص حقوقی
  • در صورت داشتن سهامدار خارجی برای اشخاص حقیقی ارائه کپی برار اصل پاسپورت و برای اشخاص حقوقی ارائه گواهی ثبت شرکت نزد مرجع ثبت شده حاوی آخرین وضعیت شرکت و همچنین ارائه اصل و ترجمه وکالتنامه و اختیارنامه وکیل سهامدار خارجی(اعم از حقیقی و حقوقی)
  • ارائه اقرارنامه در متن صورتجلسه جهت کلیه اعضای هیات مدیره و مدیر عامل شرکت مبنی بر اینکه مشمول ممنوعیت های مندرج در اصل ۱۴۱ قانون اساسی نبوده و هیچگونه ممنوعیت قانونی موضوع مواد ۱۱۱ و ۱۲۶ قانون تجارت برای آن ها جهت عضویت در هیات مدیره و مدیرعاملی وجود ندارد.
  • ارائه اقرارنامه بازرس یا بازرسان در متن صورتجلسه مبنی بر اینکه هیچگونه نسبت فامیلی اعم از نسبی و سببی با مدیران و مدیرعامل شرکت تا درجه سوم از طبقه اول و دوم ندارند و خود و یا همسرشان نیز از مدیران و مدیرعامل شرکت بطور موظفی حقوق دریافت نمی دارند.در صورت کشف خلاف مشمول بند ۳ ماده ۲۴۳ لایحه اصلاح قسمتی از قانون تجارت خواهد بود.ارائه گواهی عدم سوء پیشینه کیفری کلیه اعضای هیات مدیره،مدیرعامل و بازرسان شرکت از طرف متقاضی ثبت لازم می باشد. نمونه متن اقرارنامه: بازرس(بازرسین) اقرار نمودند مشمول ممنوعیت های مندرج در اصل ۱۴۱ قانون اساسی و مواد ۱۱۱ و ۱۲۶ لایحه اصلاحی قانون تجارت نمی باشند.
  • ارائه اصل وکالتنامه یا کپی برابر اصل وکالتنامه
  • ارائه اصل قیم نامه یا کپی برابر اصل قیم نامه
  • ارائه گواهی بانکی مبنی بر پرداخت حداقل ۳۵% سرمایه اولیه شرکت

از آن جا که طرح و تصویب اساسنامه و انتخاب مدیران و بازرسان و تعیین روزنامه و تنظیم اظهارنامه و.لزوماَ باید توسط کلیه موسسین انجام گیرد چنین استنباط می شود که در شرکت های سهامی خاص کلیه تصمیمات در بدو تاسیس باید به اتفاق آراء اتخاذ گردد.

 

ثبت شرکت با مسئولیت محدود در ورامین

همان طور که گفته شد، شرکت با مسئولیت محدود ، یکی از رایج ترین شرکت های بازرگانی در کشور ما می باشد . این شرکت، عمدتاَ بین اعضای یک خانواده یا افراد فامیل و یا دوستان و آشنایان تشکیل می گردد. به موجب ماده ۹۴ قانون تجارت ، این شرکت شرکتی است که بین دو یا چند نفر برای امور تجارتی تشکیل شده و هر یک از شرکا بدون اینکه سرمایه به سهام یا قطعات سهام تقسیم شده باشد فقط تا میزان سرمایه خود در شرکت مسوول قروض و تعهدات شرکت می باشد.از این تعریف بر می آید که سرمایه به سهم الشرکه تقسیم شده نه سهام و مسوولیت هر شریک در مقابل دیون و قروض شرکت در حدود سهم الشرکه اوست و سهم الشرکه آزادانه قابل نقل و انتقال نیست.

 

شرایط لازم برای ثبت شرکت با مسئولیت محدود در ورامین چیست؟

برای ثبت شرکت با مسئولیت محدود داشتن شرایط زیر لازم می باشد:

این شرکت با حداقل دو نفر شریک دارای سن قانونی (۱۸ سال تمام) قابل ثبت می باشد.

هر دو عضو شرکت باید سهامدار باشند،حتی یک درصد

سرمایه ی اولیه ی این شرکت صد هزار تومان می باشد.(این سرمایه پرداخت نمی شود و اسمی می باشد)

 

مدارک لازم برای ثبت شرکت با مسئولیت محدود در ورامین چیست؟

  • دو نسخه شرکتنامه ی تکمیل شده
  • دو نسخه تقاضانامه ی تکمیل شده
  • دو نسخه اساسنامه ی تکمیل شده
  • تکمیل فرم تعیین نام به ترتیب اولویت نام های پیشنهادی و همچنین فیش واریزی
  • اصل مجوز فعالیت از مراجع ذیربط در مواردی که ثبت موضوع نیاز به مجوز داشته باشد.
  • تصویر برابر با اصل مدارک احراز هویت کلیه ی شرکا،مدیران و هیات نظار(در مواردی که تعداد شرکا بیش از ۱۲ نفر باشد)
  • دو نسخه صورتجلسه ی مجمع عمومی موسس
  • دو نسخه صورتجلسه ی هیات مدیره
  • اصل وکالتنامه ی وکیل دادگستری در صورتی که ثبت شرکت توسط وکیل صورت پذیرد.

ثبت تغییرات شرکت چیست؟ مراحل ثبت صورتجلسه تغییرات شرکت چگونه است؟ چقدر هزینه دارد ؟ تا ادامه با ما همراه باشید. اگر نیاز به انجام تغییرات شرکتتان توسط حسابان پرستو را دارید می توانید با کمترین هزینه و زمان به ما واگذار کنید.

 

تغییرات شرکت

بعد از ثبت شرکت ، ممکن است موسسین (سهامداران) تصمیم به ایجاد تغییراتی در شرکت بگیرند که این تغییرات شرکت باید بطور رسمی و قانونی توسط اداره ثبت بررسی و تایید شود و در روزنامه رسمی کشور منتشر گردد.

یعنی معمولا پس از شروع کار و یا در ادامه گسترش و افزایش تخصص افراد، شرکت ها نیاز می بینند تغییراتی در موضوع فعالیت، عنوان و نام شرکت و در برخی موارد رایج تر تغییراتی در اعضای هیئت مدیره، مدیر عامل و یا محل کار شرکت ایجاد کنند. هم چنین ممکن است اعضای شرکت پس از مدتی بنا به دلایلی خاص تصمیم به انحلال شرکت بگیرند.

همه این عوامل جز تغییراتی می باشد که باید به صورت رسمی در اداره ثبت به ثبت برسد تا بتواند وجه قانونی داشته باشد.

انجام هریک از این تغییرات بدون ثبت رسمی آن ها وجاهت قانونی ندارد.

در صورتی که صورتجلسه تغییرات شرکت تنظیم شده است و امضا شده اما هنوز در سامانه وارد نشده و در روزنامه رسمی آگهی نشود، مورد قبول بانک ها و سازمان ها و ... نخواهد بود.

مثلا اگر اعضا هیئت مدیره طی یک صورتجلسه تغییر کرده اما ثبت نشده باشد کماکان هیئت مدیره قبلی مسئولیت دارند.

 

مراحل ثبت تغییرات شرکت

بعد از تصمیم گیری در مورد نوع تغییرات مورد نیاز جهت ثبت و برگزاری و تنظیم صورت جلسه مربوط به آن باید نسبت به ثبت درخواست تغییرات در اداره ثبت اقدام فرمایید.

در صورتی که خودتان قصد دارید این امر را انجام دهید به ترتیب زیر عمل کنید اما دقیت کنید که ثبت تغییرات در سامانه مراحل زیادی دارد که اطلاعات افراد و سهامداران و متن صورتجلسه را باید وارد کنید و هرگونه اشتباه در این مراحل حتی کد ملی افراد باعث رد درخواست شما خواهد شد.

این مراحل نیاز به مراجعه حضوری نداشته و از طریق سامانه به آدرس الکترونیکی http://irsherkat.ssaa.ir  قابل انجام و پیگیری می باشد. بعد از ثبت در سامانه باید متن صورتجلسه و رسید پذیرشی که سایت به شما داده است را باید در پاکت مخصوص زرد رنگی که باجه های پستی به شما می دهند، به اداره ثبت شهرتان ارسال کنید.

پس از مراجعه به لینک بالا استان و شهر را وارد کرده و با وارد کردن شناسه ملی شرکت به مرحله بعد خواهید رفت.

حال باید نوع صورتجلسه ( مجمع عمومی عادی، مجمع عمومی عادی به طور فوق العاده، مجموع عمومی فوق العاده یا صورتجلسه هیئت مدیره ) و نوع تصمیم را انتخاب و بقیه اطلاعات را تا انتها انجام دهید.

پس از پذیرش نهایی سامانه یک رسید پذیرش همراه با کد پیگیری به شما می دهد که باید 2 نسخه از آن پرینت بپیرید و به همراه مدارک به اداره پست در قالب پاکت پستی زرد رنگ مخصوص تغییرات، به آدرسی که در رسید پذیرش درج شده ارسال کنید.

منتظر بررسی پرونده توسط کارشناسان اداره ثبت بمانید.

معمولا روند رسیدگی به پرونده طی بیست 10 روز کاری انجام می شود. پس از آن شما مستلزم پرداخت هزینه های مربوطه و پرداخت هزینه چاپ و انتشار تغییرات در روزنامه رسمی شرکت خواهید بود.

 

ثبت صورتجلسه تغییرات

تمامی موارد مربوط به ثبت صورتجلسه تغییرات از طریق سه نوع جلسه یا مجمع تعیین می شوند که در ادامه به تفکیک همه را توضیج می دهیم تا شما متوجه شوید که کدام تغییرات با چه مجمع و صورتجلسه ای باید ثبت شود.

 

مجمع عمومی عادی شرکت

در مجامع عمومی عادی، حضور همه سهام داران و مدیران الزامی بوده و بنابراین از چنین مجامعی می توان برای تبادل نظر و تصمیم گیری در مورد موضوعات مهم مربوط به امور داخلی شرکت، فرصت ها، اهداف و سیاست های کلی استفاده کرد.

مجامع عمومی شرکت هر سال و پیش از فرار رسیدن ماه پنجم سال مالی برگزار شوند و موارد و تصمیمات مورد اتخاذ به آگاهی اداره ثبت برسند. موارد مورد بررسی در مجمع عمومی عادی شرکت از جمله مواردی که می توان تصمیم گیری در مورد آن را به مجامع عمومی عادی موکول کرد موارد زیر را می توان نام برد:

  • تعیین سیاست ها، خط مشی و اهداف راهبردی شرکت برای سال مالی جدید.
  • تغییر در اعضای هیات مدیره، ورود یا خروج شرکا جدید و هم چنین تعیین و تعریف مجدد سمت های اشخاص.
  • تغییر بازرس عادی و بازرس علی البدل و تصمیم گیری در مورد شرح وظایف ایشان برای سال مالی جدید
  • بررسی ترازنامه ها و حساب سود و زیان در سال مالی گذشته و اتخاذ تصمیمات جدید از این دست.
  • تقسیم سود بدست آمده از فعالیت شرکت بین سهام داران
  • تصمیم گیری در رابطه با نوع روزنامه کثیرالانتشاری که قرار است آگهی های تغییرات سال مالی پیش رو در آن چاپ و منتشر شوند.

 

مجامع عمومی فوق العاده شرکت ها

در مجامع عمومی فوق العاده حضور حداقل نصف تعداد سهام داران کلی شرکت الزامی است. در این مجامع معمولا در مورد کاهش و افزایش سرمایه، تغییر در اساسنامه و انحلال شرکت صحبت و تصمیم گیری می شود.

مجامع فوق العاده و صورت جلسه های نوشته شده در آن ها زمانی دارای وجاهت قانونی برای ثبت و اجرا هستند که حداقل به رای موافق دو سوم افراد حاضر در جلسه رسیده باشند.

 

موارد مورد بررسی در مجامع عمومی فوق العاده

  • اخذ تصمیم در مورد اضافه کردن شریکی جدید به شرکت
  • ایجاد تغییرات در اساسنامه
  • تصمیم گیری در رابطه با تغییر نام شرکت ، تغییر موضوع شرکت و تغییر آدرس شرکت
  • اتخاذ تصمیم در مورد انحلال همیشگی شرکت
  • اخذ تصمیم برای چگونگی افزایش یا کاهش سرمایه در شرکت
  • انتخاب بازرس یا بازرسین جدید، تغییر مدیرعامل، تمدید مدت خدمت مدیر عامل و
  • تعیین سهام ممتازه
  • تصمیم گیری در مورد صدور اوراق قرضه

 

مجامع هیات مدیره در شرکت ها

هیات مدیره شرکت می توانند با اخذ تصمیم و رای گیری بین خود افراد و سمت های مختلف راس شرکت از قبیل رئیس، نائب رئیس و مدیر عامل را تعیین نماید. رییس هیات مدیره می تواند حداقل به مدت دو سال و با رای موافق اعضای هییت مدیره به مدت نامحدود انتخاب و منصوب شود.

 

موارد مورد بررسی در مجمع هیات مدیره شرکت ها

  • بررسی و اخذ تصمیم در مورد درآمد و بدهی های شرکت
  • تصمیم گیری در مورد معاملات و قراردادهای شرکت
  • انتخاب مدیران داخلی بخش ها

 

مدارک مورد نیاز جهت ثبت صورتجلسه تغییرات در سامانه

  • کپی مدارک هویتی شامل: کپی شناسنامه و کارت ملی همه شرکا و اعضای هیات مدیره
  • کپی مدارک هویتی نام برده شده در بالا برای شریک یا شرکای جدید
  • کپی مدارک هویتی نام برده شده در بالا برای شریک یا شرکایی که قصد خارج شدن از شرکت را دارند.
  • کپی اساسنامه
  • ارائه نام و مشخصات همه شرکا با میزان و درصد سهام شان (شرکت نامه برای شرکت های مسولیت محدود(
  • کپی روزنامه رسمی آخرین تغییرات

نکته: اگر قصد منحل کردن شرکت را داشته باشید مراجعه حضوری به اداره ثبت الزامی است و یکی از شرکا یا یک نفر به عنوان مدیر تصفیه باید در زمان انحلال در اداره ثبت حضور به هم رسانند.

 

انواع ثبت تغییرات شرکت عبارتند از:

  • انحلال شرکت
  • افزایش سرمایه شرکت
  • کاهش سرمایه شرکت
  • تغییر،اضافه یا کاهش موضوع شرکت
  • تغییر آدرس شرکت
  • ایجاد شعبه
  • تغییر دارندگان حق امضا
  • نقل و انتقال سهام
  • اصلاح مواد اساسنامه شرکت
  • تعیین یا تمدید بازرسان
  • تعیین یا تمدید اعضای هیات مدیره
  • تعیین سمت هیات مدیره

 

ثبت صورتجلسه تغییرات شرکت

  1. تحویل مدارک هویتی اعضا،آگهی تاسیس، آخرین آگهی تغییرات شرکت توسط موکل به کارشناسان امور ثبتی.
  2. تنظیم صورتجلسه تغییرات موردنظر توسط کارشناسان امور ثبتی.
  3. تحویل صورتجلسه به موکل جهت امضا توسط کلیه اعضاء(هیئت مدیره و بازرسان) و درج مهر شرکت در همه صفحات صورتجلسه.
  4. تحویل صورتجلسه امضاء شده توسط موکل به کارشناسان امور ثبتی.
  5. ارسال صورتجلسه به اداره ثبت از طریق پست جهت بررسی،تایید صلاحیت صورتجلسه و ثبت تغییرات مورد نظر.
  6. پرداخت هزینه جهت ارسال روزنامه و انتشار آن در روزنامه رسمی کشور.

 

منحل کردن شرکت

انحلال به منزله پایان عمر شرکت و عدم ادامه فعالیت می باشد که اعضا اقدام به ثبت انحلال می نمایند،برای اقدام به انحلال ابتدا می بایست یک نفر به عنوان مدیر تصفیه تعیین و معرفی گردد که وظیفه آن رسیدگی به امور شرکت همزمان یا بعد از انحلال و تقسیم دارائی و سرمایه میان سهامداران می باشد.

 

افزایش سرمایه شرکت

زمانیکه شرکت برای پاسخگویی به نیازها و گسترش فعالیت‌های خود به منابع مالی جدید نیاز داشته باشد، با پیشنهاد هیئت مدیره(سهامداران) شرکت جهت تامین منابع مورد نیاز اقدام به افزایش سرمایه میکند تا سرمایه شرکت به میزان مورد نظر افزایش یابد. افزایش سرمایه از طریق انتشار سهام جدید یـا بـالا بـردن مبلغ اسمی سهام موجود، صورت میگیرد.

 

کاهش سرمایه شرکت

کاهش سرمایه نوع دیگری از تغییر در سرمایه شرکت به شمار می آید، کاهش سرمایه هم در شرایطی که شرکت در شرایط ناخوشایندی قرار دارد مفید است و هم در شرایطی که شرکت سود ده است، شرکت به دلیل ضرر های وارد شده قسمتی از سرمایه خود را از دست داده و تا آن ضرر جبران نشود تقسیم سود غیرممکن می باشد که با این کاهش سرمایه سهامداران می توانند در صورت سود دهی شرکت سود را میان خود تقسیم کنند.

 

تغییر، افزایش یا کاهش موضوع شرکت

موضوع شرکت بیانگر هدف و حوزه فعالیت شرکت می باشد که باید جهت روشن نمودن وظایف و اختیارات اعضاء در اساسنامه به طور کامل قید شود، بر این اساس هیئت مدیره شرکت نمی توانند سرمایه شرکت را در فعالیت هایی خارج از  موضوع موجود در اساسنامه بکار ببرند.

موضوع شرکت در صورت صلاحدید اعضای شرکت قابل تغییر، افزایش یا کاهش است. لذا چنانچه در اساسنامه، موضوع شرکت به درستی قید نگردد یا شرکت قصد گسترش فعالیت خود در زمینه های دیگر را داشته باشد، می توانند موضوع خود را تغییر دهد و یا به موضوع قبلی شرکت موضوعاتی را الحاق کند.

هر گونه تغییر در موضوع شرکت در مجمع عمومی فوق العاده انجام می شود(مجمع عمومی فوق العاده تجمع سهامداران شرکت است که به دلیل انجام تغییرات گرد هم جمع می آیند و تصمیم گیری می کنند(.

 

تغییر آدرس شرکت

تغییر محل فعالیت شرکت به منظور تغییر مکان از محل شرکت به محلی دیگر می باشد. آدرس هر شرکت محل قانونی و نشانی معتبر آن است که در آگهی تاسیس اعلام می شود، تغییر محل فعالیت بدلیل تغییر مکان فیزیکی دفتر مرکزی یک شرکت صورت میگیرد که باید ثبت و آگهی شود.

 

ایجاد شعبه

زمانیکه یک شرکت تصمیم میگیرد در مکانی دیگر به علت گسترش فعالیت خود شعبه یا شعبات جدید ایجاد کند، برای شرکت مانند تغییر آدرس می باشد و دارای شرایط و مدارک یکسان است و همان مراحل در سازمان ثبت شرکت ها طی خواهد شد.

 

تغییر دارندگان حق امضا

شرکت برای امضاء کردن چک ها و سفته ها و قراردادها و اوراق بهادار و اوراق عادی و اداری ، یکی یا همه اعضای هیئت مدیره را به عنوان دارنده یا دارندگان حق امضا معرفی می کند ،حق امضاء شرکت را می تواند یک یا چند نفر داشته باشد که با موافقت کلیه اعضای هیئت مدیره به اعضا اعطاء می شود، پس از تاسیس شرکت، تغییر در حق امضاء  در هر زمانی قابل اعمال است که با تصمیم کلیه اعضای شرکت و سهامداران صورت میگیرد.

 

نقل و انتقال سهام

نقل و انتقال سهام زمانی صورت می گیرد که شخص قصد خارج شدن از شرکت را داشته باشد یا عضو جدید وارد شرکت شود یا به عبارتی سهامداران شرکت تصمیم بگیرند سهام را بین خود جا به جا کنند ، برای نقل و انتقال شرکت تمامی افراد واگذارکننده سهام و گیرنده  می بایست مالیات خود را به ادارات مربوطه پرداخت نمایند.

 

اصلاح مواد اساسنامه شرکت

هرگاه شرکت تصمیم بگیرد در برخی مواد اساسنامه تغییر ایجاد کند اقدام به اصلاح مواد اساسنامه می نماید ، هرگونه تغییر یا اصلاح در اساسنامه باید با موافقت شرکا و هیئت مدیره صورت پذیرد .

 

تمدید شرکت

شرکت های سهامی خاص برای ادامه فعالیت و شرکت در مناقصات و مزایدات و اجرای پروژه های خود می بایست اعضای هیئت مدیره و سهامداران خود را هر دوسال تعیین و تمدید و بازرسان خود را هر یک سال تعیین و تمدید کنند که در مجمع عمومی عادی بطور فوق العاده صورت میگیرد و آگهی می شود. تمدید شامل شرکت های با مسئولیت محدود نمی شود  چون مدت فعالیت این نوع شرکتها نامحدود است.

تماس با ما:

021-36299016

021-36294375

021-36278068

تلگرام و واتس اپ: 4526950-0910    7547272-0936

آیدی تلگرام: mhpress@

اینستاگرام: hesabdari.hesaban@

hidden

©1398 - ساخته شده با ♡ و مقدار زیادی ☕ | طراحی و توسعه توسط پارس فرتاک